Andre dag

Det var en sann fornøyelse å komme hjem fra jobb i ettermiddag og se fremgangen på badet mitt! Det ser bare mer og mer bomba ut – men et sted der i det fjerne kan man ane konturene av et nytt bad.

Entréen min er nå midlertidig lagringsplass / betongblande-område / verktøy-oppbevaringssted. (legg merke til det gamle dusjforhenget mitt som brukes som beskyttelse inn mot stua)

Idag startet gutta dagen med å koble fra vannet til leiligheten min. Deretter fjernet de alt som var tilkoblet vann (servant, dusj, toalett).

Deretter har de gått løs på mitt gamle sluk og pigget rundt dette. Sluket (og deler av avløpsrøret) er blitt fjernet og erstattet med nytt Joti-sluk.

De har også rukket å sette opp nytt stenderverk som skal holde på plass nye vegger og det nye taket. (taket blir senket ca. 7cm for å få plass til downlights)

Ikveld har jeg vært oppe hos Ingunn og rådført meg i forhold til hvilke gulvfliser jeg skal gå for. Jeg hadde med meg ti forskjellige fliser opp til henne. (disse var fra Fagflis, Modena, Flisekompaniet og Norfloor.) Hun var til stor hjelp og plutselig tror jeg at jeg har funnet drømmeflisa mi! Det er en lys grå, litt matt flis fra Fagflis. Den har et ganske eksklusivt uttrykk, samtidig som den passer svært godt med hvordan resten av leiligheta mi er. Denne koster 399,- per m2 for 30×30 og 2840,- (!) per m2 for mosaikk. Jeg regner med å bruke 5m2 i 30×30 og 1m2 til mosaikk i dusjsone. (et kjapt regnestykke skulle da tilsi 4480,- totalt i gulvflis, en grei pris.)

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

3 svar til Andre dag

  1. Trond S Nekstad sier:

    Det blir ikkie downlights i LED?? da hadde du ikkje trengt å fore ned så mye, men det er litt dyrere en vanlig halogen belysning..

  2. matsringstad sier:

    Nei, dessverre. Blir downlights i halogen. Men å «miste» cirka 7cm går bra når jeg har i overkant av 240cm fra gulv til tak før arbeidet begynte.

Legg igjen en kommentar

